Koordynatorem projektu jest Zespół Szkół Nr 19. W ratuszu gościliśmy przedstawicieli czterech szkół partnerskich z Włoch, Grecji, Rumunii oraz Turcji. Pięć szkół (razem z Zespołem Szkół Nr 19) realizuje strategiczny anglojęzyczny projekt partnerstwa, który koncentruje się na umiejętnościach społecznych i emocjonalnych uczniów.
Prace projektowe oraz spotkania partnerskie będą miały na celu wzmocnienie umiejętności społecznych i emocjonalnych wychowanków, takich jak: samoświadomość, samorządność, świadomość społeczna, relacje interpersonalne i umiejętność podejmowania decyzji. Szkoły będą poszukiwać, obserwować, praktykować, ewaluować i dzielić się wzajemnie swymi dobrymi praktykami.
Projekt ma przyczynić się do poznania przez uczniów swoich emocji, zniwelować braki w umiejętnościach społecznych w celu ułatwienia procesu uczenia się, wzmocnienia wyników w nauce i w rezultacie osiągnięcia sukcesu w życiu.
Dzięki pięciu emocjonalnym i społecznym kompetencjom uczeń będzie w stanie rozpoznać swoje emocje i emocjonalne „wyzwalacze”, zidentyfikować osobiste, szkolne i edukacyjne cele, nauczyć się współpracować w zespole, a także określić sposoby przeciwstawiania się presji rówieśników podejmujących działania niebezpieczne lub nieetyczne.
Projekt ma także na celu wzmocnienie znajomości języka angielskiego oraz umiejętności wykorzystywania technologii informacyjnych i komunikacyjnych.
Na pytania gości związane z systemem edukacji w Polsce i organizacji pracy w bydgoskich szkołach odpowiadała pani Elżbieta Wiewióra, dyrektor Wydziału Edukacji i Sportu.