logo miasta - trzy kolorowe spichrze
Translate:

Uroczyste podsumowanie projektów edukacyjnych z Litwą



18 czerwca w sali sesyjnej bydgoskiego ratusza odbyło się uroczyste podsumowanie projektów edukacyjnych: „Polsko - litewskie ścieżki Marszałka Józefa Piłsudskiego w regionie kujawsko - pomorskim” oraz „Bydgosko- wileńskie ścieżki Marszałka Józefa Piłsudskiego”, które powstały z okazji 100-lecia niepodległości Polski i Litwy.

Projekty realizowane były przez Szkołę Podstawową nr 35 im. Jarosława Dąbrowskiego w Bydgoszczy we współpracy z Gimnazjum im. Konstantego Parczewskiego w Niemenczynie. Nad realizacją projektów czuwali bydgoscy i niemenczyńscy nauczyciele: Krystyna Rostowska, Irena Komar, Regina Biełotkacz, Ewa Jędrzejczak-Taranek i  Joanna Dobber-Woźnicka.

 

„Bydgosko-wileńskie ścieżki Marszałka Piłsudskiego” jest przedsięwzięciem współfinansowanym przez Miasto Bydgoszcz jako projekt mający szczególne znaczenie dla promocji i rozwoju współpracy międzynarodowej Miasta Bydgoszczy. Projekt, realizowany w dniach 21-27 kwietnia br. miał na celu umocnienie współpracy bydgoskiej młodzieży  (Szkoła Podstawowa Nr 35) z młodzieżą z polskiego gimnazjum na Litwie (Gimnazjum im. Konstantego Parczewskiego w Niemenczynie). Uczniowie z Bydgoszczy poznali Niemenczyn oraz miejsca związane z życiem Józefa Piłsudskiego. Odbył się wyjazd do Pikieliszek – letniej rezydencji Marszałka, Zułowa, Powiewiórki, Trok i Wilna. Odbyło się także spotkanie z posłanką Sejmu Republiki Litewskiej, Starostą Gminy Niemenczyn, członkami Klubu Młodzież Patriotyczna oraz przedstawicielami Domu Kultury Polskiej w Wilnie. Wspólne działania młodzieży polskiej i litewskiej (zajęcia grupowe, które miały na celu stworzenie prac plastycznych na temat Józefa Piłsudskiego i odzyskania przez Polskę niepodległości, prezentacji o Józefie Piłsudskim, realizowanym projekcie, gazetki szkolnej „Wieści gimnazjalne” na temat projektu) przyczyniły się do integracji młodzieży polskiej i litewskiej.

Młodzież z Bydgoszczy i Niemenczyna poznała biografię marszałka Józefa Piłsudzkiego, zwiedziła miejsca, w których mieszkał lub bywał, poznała ważne wydarzenia z historii polskiego narodu oraz regionalne tańce i zwyczaje. Metoda projektu edukacyjnego umożliwiła młodzieży partycypację w organizacji i realizacji przedsięwzięć oraz kształtowanie kluczowych kompetencji, takich jak: kompetencje społeczne i obywatelskie, praca zespołowa, wykorzystywanie informacji z różnych źródeł oraz kreatywne rozwiązywanie problemów.

UWAGA! TEN SERWIS WYKORZYSTUJE COOKIES
Zapoznaj się z informacją o zasadach zachowania prywatności użytkowników. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na zapisywanie plików cookies na Twoim komputerze.
zamknij komunikat o plikach cookies