By poprawić bezpieczeństwo na odcinku przy skrzyżowaniu z ul. Matejki zainstalowany został próg zwalniający. Mimo obowiązywania w tym miejscu ograniczenia prędkości do 30km/h, część kierowców poruszała się znacznie szybciej. Dochodziło do niebezpiecznych sytuacji w obrębie skrzyżowania z ulicą Matejki, gdzie torowisko prowadzące na most Jagiełły przecina jezdnia, a wokół skrzyżowania są uczęszczane przejścia dla pieszych oraz wjazd na drogę rowerową. Przypominamy kierowcom, że pojazdy szynowe skręcające na most Władysława Jagiełły posiadają bezwzględne pierwszeństwo w tym miejscu - warto tam zwolnić. Ponadto wjeżdżając na dalszy odcinek ul. Dworcowej ustępujemy pierwszeństwa pieszym. Pomiędzy jezdnią i torowiskiem, na wysokości gmachu dawnej dyrekcji kolei, zamontowane zostały również separatory, które uniemożliwiają ominięcie progu.
Ulica Dworcowa obecny kształt zyskała w 2012 roku w trakcie budowy nowego połączenia tramwajowego z dworcem kolejowym. Część znajdująca się bliżej ulicy Gdańskiej zyskała charakter pieszojezdni z dużą liczbą elementów małej architektury takich jak donice, ławki, parkingi rowerowe. Jezdnie i chodniki są w jednym poziomie co ułatwia poruszanie się pieszym, którzy mają pierwszeństwo na całej szerokości ulicy. Odcinek od ulicy Matejki do Zygmunta Augusta jest wyposażony w jezdnie, chodniki i torowisko tramwajowe. W trakcie budowy nowego gmachu dworca PKP, zmodernizowaliśmy też przejścia podziemne w rejonie węzła przesiadkowego.
Warto wiedzieć:
W rewitalizację ulicy Dworcowej oraz jej otoczenia miasto oraz inne podmioty publiczne zainwestowały ponad 300 mln złotych. Oprócz nowej linii tramwajowej powstał nowy dworzec PKP, wyremontowane zostały miejskie budynki. Szereg inwestycji zrealizowały wspólnoty i inwestorzy prywatni (m.in. remonty kamienic i modernizacje budynków). Więcej informacji o ostatnich remontach znajduje się TUTAJ.