Dworzec został uroczyście otwarty 10 października 2015 roku. W ramach inwestycji powstał od podstaw nowy budynek główny z charakterystycznym prześwitem odsłaniającym część pieczołowicie odrestaurowanego dworca wyspowego.
Podczas rewitalizacji zabytkowi przywrócono jego historyczny wygląd, odtworzono dawne podziały i przebudowano dach. Kluczową dla przywrócenia dworcowi wyglądu z końca XIX wieku okazała się rekonstrukcja wież, które w latach 60. ubiegłego wieku zostały w nieprzemyślany sposób przebudowane. Budynek zyskał również dzięki starannemu odtworzeniu sztukaterii (zwłaszcza attyki oraz licznych konsol pod gzymsami), przywróceniu oryginalnego kształtu otworów okiennych i nowemu dachowi o lekkim spadku, co nadało bryle budynku lekkości.
Projekt rewitalizacji całego dworca przygotowała firma Allplan, a wykonawcą prac budowlanych wartych 191 mln zł było konsorcjum firm Budimex i Lech. Koncepcja została uzgodniona z miastem.
Odrestaurowany budynek został dostrzeżony przez architektów – zrewitalizowany dworzec wyspowy został zwycięzcą w konkursie „Fasada Roku”. Jury doceniło pieczołowicie wykonaną elewację i jednogłośnie orzekło, że obecny gmach jest najlepszym przykładem na to, jak powinna wyglądać udana renowacja historycznego obiektu
Wcześniej inwestor PKP otrzymała nagrodę „Kryształ Przetargów Publicznych” za przemyślany i transparentny sposób przygotowania zadania do realizacji.
Warto podkreślić, że rewitalizacja nabrała kompleksowego charakteru dzięki inwestycjom miasta. Wcześniej przebudowano plac przed dworcem wraz z budową linii tramwajowej. To rozwiązanie z przelotowymi przystankami jest również stawiane za wzór dobrych rozwiązań. Na etapie prac budowlanych przy dworcu, miasto sfinansowało przebudowę przejść podziemnych od strony ul. Dworcowej. Po rewitalizacji, odnowione zostały też sąsiednie kamienice przy ul. Dworcowej.