Kamienica pochodzi z 1910 roku. Działka została zabudowa budynkiem na planie litery „L”. Elewacja frontowa składa się z dwóch części. Większa północna liczy 3 kondygnacje i poddasze. Skrzydło południowe z oficyną jest o jedną kondygnację wyższe. Możliwe, że zostało wzniesione później niż główna część budynku. Kamienica chociaż do tej pory była zaniedbana posiada wiele zdobień, które zastaną odrestaurowane, m.in. naczółki, gzymsy, boniowany parter i elegancki portal. W budynku funkcjonuje wspólnota mieszkaniowa zarządzana przez miejską spółkę ADM. Obecnie trwa remont ściany szczytowej. Wkrótce rusztowania staną też przy elewacji frontowej. Remont pochłonie 570 tysięcy złotych i zakończy się latem. Wcześniej w budynku realizowano wiele innych robót przy m.in. przy dachu i stolarce.
Wraz z tym remontem cała wschodnia pierzeja ulicy Jackowskiego od ronda Grunwaldzkiego do ul. Garbary będzie prezentować się wyjątkowo estetycznie. Odnowiono też elewacje wszystkich kamienic wokół skrzyżowania z ulicami Śląską i Garbary. Trwają przygotowania do remontu kolejnych kamienic w tej części Bydgoszczy.
Na większe tempo prac przy rewitalizacji historycznych budynków wpływają działania uruchomione przez miasto. To między innymi dotacje konserwatorskie, duże inwestycje związane z przebudową infrastruktury ulic, nakazy przeprowadzenia prac oraz interwencje miejskiego plastyka. Pomagają miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego. Urbaniści rozpoczęli pracę nad opracowaniem obejmującym dużą część Okola. Więcej informacji na ten temat znajduje się TUTAJ.
Krótka historia ważnej ulicy
Większość zabudowy na ul. Jackowskiego pochodzi z początku XX wieku. Do czasu zasypania odcinka Starego Kanału Bydgoskiego i budowy odcinka ulicy Królowej Jadwigi pomiędzy Garbarami i Focha w połowie lat 70. XX wieku to właśnie ulica Jackowskiego była głównym połączeniem zachodniej części miasta z dworcem kolejowym. Kursowały nią miejskie autobusy. W 1987 roku wraz z przebudową ronda Grunwaldzkiego jej południową część odcięto od tego węzła i nabrała charakteru ulicy bez przejazdu. W oparciu o Bydgoski Budżet Obywatelski na skrzyżowaniach z innymi ulicami zainstalowano przy niej kamery.