Konkurs na operator Hali Targowej został ogłoszony 3 lutego. Zwycięzca urządzi wnętrze i zorganizuje w tym miejscu przestrzeń na działalność gastronomiczną i handlową. Część Hali Targowej powinna służyć jako tzw. przestrzeń eventowa, w której odbywać się będą cykliczne wydarzenia otwarte dla mieszkańców.
Przyszły dzierżawca będzie prowadził w niej działalność przez 10 lat. Od zainteresowanych podmiotów oczekujemy przedstawienia spójnego i estetycznego charakteru stoisk i szyldów oraz wystroju nawiązującego do historii miasta. Będzie to główne kryterium w konkursie – sposób zagospodarowania i użytkowania Hali Targowej ma w tym konkursie większe znaczenie niż cena czynszu dzierżawnego. Brane pod uwagę będzie też doświadczenie oferenta.
Przyszły dzierżawca będzie miał do dyspozycji:
• nieruchomość o powierzchni 1 689 m kwadr położonej przy ul. Podwale. Nieruchomość ta zabudowana jest dwoma budynkami handlowo – usługowymi; 2 kondygnacyjnym budynkiem Hali Targowej oraz przyległym 3 kondygnacyjnym budynkiem o łącznej powierzchni użytkowej 1 908, 21 m kwadr.
• nieruchomość położoną przy ul. Magdzińskiego o powierzchni 290 m kwadr.
Na zgłoszenia czekamy do 31 sierpnia. Szczegóły konkursu znajdują się TUTAJ. Komisja konkursowa rozpatrzy oferty na początku września br.
Rzuty Hali Targowej znajdują się TUTAJ.
Aktualnie w Hali Targowej trwa remont konserwatorski, który ma zapobiec dalszemu niszczeniu budynku. Dzięki inwestycji wartej 2,3 mln zł, obiekt zostanie wstępnie przygotowany dla przyszłego użytkownika. Hala przechodzi renowację elewacji, dachu, naprawę zarysowań ścian budynku, demontaż boksów handlowych wewnątrz budynku, wymianę szyb oraz remont zewnętrznego tarasu i balustrady. W wakacje planowane jest zakończenie całego remontu. Kolejnym etapem będzie zaaranżowanie wnętrza przez dzierżawcę.
Historia hali targowej w pigułce:
1904 – rozpoczęcie budowy, którą prowadziły wyłącznie miejscowe firmy i rzemieślnicy. Budowla miała podnieść standardy higieniczne w handlu artykułami spożywczymi
1906 – otwarcie hali z 96 stoiskami. Od strony ul. Podwale znajdowały się też mieszkanie dla inspektora hali, gabinet lekarza weterynarii i komisariat policji. Wewnątrz stworzono miejsce dla 96 stoisk
1924 – zarządzanie hala przejmuje Dyrekcja Rzeźni Miejskiej. Było wówczas 66 jatek (stoisk z mięsem) i 14 stoisk z basenami dla ryb. W piwnicy sprzedawano drób i nabiał
2010 – zakończenie przez poprzedniego właściciela obiektu BSS „Społem” częściowego remontu elewacji. Odnowiono wówczas m.in. kartusz z herbem Bydgoszczy
2016 – przejęcie obiektu przez miasto i rozpoczęcie działań związanych z rewitalizacją gmachu (ekspertyzy, projekt budowlany)
2018 – początek remontu konserwatorskiego