Budynek w obecnej formie wzniesiono około 1903 roku, w stylu secesyjnym. Wcześniej w tym miejscu istniał niższy, skromny budynek, który dzięki wyjątkowemu projektowi przygotowanemu przez Ernesta Petersa zamienił się w jedną z najpiękniejszych bydgoskich kamienic. Dziełem tego architekta jest równie piękna kamienica przy ul. Cieszkowskiego 5 oraz wille na Bielawach. Dzięki rozbudowie o dodatkową kondygnację oraz ryzality budynek gabarytami doskonale wpisał się w skalę przestrzenną zabudowy. Pałacowego uroku nadało mu zwieńczenie jednego z ryzalitów hełmem z iglicą. W tej części budynku ulokowany został też przejazd na zaplecze posesji. Na lewym ryzalicie, na wysokości drugiego piętra, ulokowano taras. Cofnięcie względem linii zabudowy pozwoliło zaaranżować tak zwany przedogród. Początkowo był otoczony kutym ogrodzeniem. Szczególnego uroku budowli nadały zdobienia w formie płaskorzeźb.
Są wśród nich motywy roślinne, atlanty podtrzymujące ulokowany nad wejściem balkon, figury kobiece. Na elewacji zastosowano też boniowanie (w części parterowej), naczółki okienne, gzymsy. Wnętrza kamienicy, w tym klatki schodowe zostały przyozdobione polichromiami. Właścicielem kamienicy był w momencie jej rozbudowy mistrz budowlany Franciszek Ciechanowski.
Po remoncie elewacja utrzymana jest w stonowanej, pastelowej żółci. W kamienicy kontynuowane będą jeszcze prace przy innych elementach wymagających zabiegów konserwatorskich.
Ulica Św. Trójcy przez wiele lat stanowiła jedną z najważniejszych arterii miasta, prowadzącą w kierunku Berlina. Stąd w czasach zaboru nosiła nazwę ul. Berlińskiej. Ulokowanych jest przy niej wiele innych, cennych zabytkowych budynków. W latach 1910-12 wzniesiono kościół Św. Trójcy. Od końca XIX wieku do końca lat 60. XX wieku ulicą kursowały tramwaje. Zabudowa wokół skrzyżowania ulic Św. Trójcy i A. Kordeckiego stanowi obecnie przykład doskonale zachowanej i odrestaurowanej architektury z przełomu XIX i XX wieku. W ostatnich latach w tej części miasta odnowione zostały też chodniki oraz jezdnie. Z końcem ubiegłego roku zakończyła się natomiast budowa dróg rowerowych i chodników wzdłuż południowej części ul. F. Focha.