Platforma ma się stać centralnym punktem dostępu do e-usług oferowanych przez miasto, eliminując potrzebę odwiedzania stron poszczególnych podmiotów w celu skorzystania z usług. Użytkownicy, po zalogowaniu, będą mieli możliwość wybierania interesujących ich usług elektronicznych z katalogu i dodawania ich do własnego pulpitu dla łatwiejszego dostępu. Dzięki temu będą mogli nie tylko szybko do nich dotrzeć, ale również subskrybować treści zgodne z ich zainteresowaniami i dostosowywać ustawienia powiadomień generowanych przez te usługi.
Celem wprowadzenia platformy jest integracja wszystkich systemów miejskich. Beneficjentami platformy, oprócz mieszkańców rozumianych jako osoby fizyczne, będą również lokalne firmy. Przy zakładaniu konta użytkownicy będą mogli wybrać jego typ: indywidualny czy firmowy.
Platforma nie będzie dublować istniejących usług, takich jak wypełnianie formularzy, które są już dostępne w ramach e-Urzędu. Zamiast tego, będzie oferować odnośniki do tych usług w ramach jednolitego katalogu i interfejsu graficznego, umożliwiając ich konfigurację, na przykład przez dodanie nowych kanałów dostępu. Platforma będzie również w stanie oferować nowe, zaawansowane usługi, tworzone na bazie atomowych usług dostarczanych przez różnych dostawców i ich bazy danych.
Elementy smart:
Efektywna administracja i usługi publiczne – wprowadzanie nowych usługi elektronicznych przyczynia się do efektywniejszego i tańszego funkcjonowania administracji, pozwalając na zwiększenie jakości usług i zmniejszenie kosztów obsługi obywateli. Pozwala jednocześnie mieszkańcom zaoszczędzić czas. Daje również możliwość dostosowywania narzędzia do zmieniających się potrzeb oraz zautomatyzować i przyspieszyć pracę.
Usługi publiczne – rozszerzenie dostępnego dla mieszkańców katalogu usług, które można załatwić elektronicznie. Projekt zwiększy dostępność do usług oferowanych przez Miasto.