Trening miast to tylko rozgrzewka, która potrwa do 21 maja. W ubiegłym roku aż 50 miast wzięło udział w treningu. 17 tysięcy rowerzystów przejechało ponad 2 miliony kilometrów.
Z roku na rok zainteresowanie tą formą wypoczynku i sportu jest coraz większe. Ważna staje się nie tylko rozbudowa infrastruktury rowerowej w mieście, ale też rozwój kolejnych udogodnień dla rowerzystów. Ma być nie tylko przyjemnie, ale i bezpiecznie. Drogi rowerowe, specjalne kontrapasy, rynny czy podpórki - to tylko niektóre z udogodnień, w które wyposażamy bydgoskie ulice.
- Na terenie Bydgoszczy mamy 120 km dróg rowerowych. Obecnie powstaje ciąg pieszo-rowerowy m.in. w ciągu ulicy Fordońskiej, ulicy Smukalskiej i na wiadukcie na Wojska Polskiego. Ogłosiliśmy też przetarg na prace koncepcyjne dla brakujących odcinków dróg rowerowych od Kaplicznej do Wiślanej (wraz z kładką pieszo-rowerową i obejściem przystanku przy ul. Wiślanej) oraz budowę dalszego odcinka w kierunku parku Milenijnego (przy moście Fordońskim). Przygotowujemy wiele innych zadań związanych z budową dróg rowerowych.
- 1 marca wystartował kolejny sezon Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego. Bydgoszczanie i turyści mają do dyspozycji prawie 500 rowerów, które można wypożyczyć w 56 stacjach. Pierwsze 20 minut przejazdu jest bezpłatne.
- Na jednokierunkowych ulicach osiedlowych rozwijamy kontraruch rowerowy. Wprowadzamy też kontrapasy rowerowe (m.in. na Wiatrakowej i Gdańskiej).
- W ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego umieszczone zostały na terenie miasta stacje naprawy rowerów.
- Doświetlamy nie tylko kolejne przejścia dla pieszych ale też przejazdy rowerowe.
- Aktywnie współpracujemy i planujemy dalsze działania inwestycyjne na terenie miasta z Zespołem do spraw polityki rowerowej.
- Zakończyliśmy adaptację kładki pieszo-rowerowej nad Al. Jana Pawła II do potrzeb rowerzystów. To już trzeci obiekt, który stał się bardziej przyjazny dla rowerzystów.
- Na Alejach Ossolińskich po przebudowie wprowadzone zostały udogodnienia dla rowerzystów. Powstał wydzielony pas ruchu dla jednośladów, a parkujące samochody zostały sprowadzone z chodników na jezdnię. Wjazd na pasy rowerowe zostanie zabezpieczony wyspami, a dla rowerzystów skręcających w lewo w ul. Kopernika i Szymanowskiego utworzenie zostały śluzy rowerowe.
- Wraz z rozbudową ul. Kujawskiej schody prowadzące z Kujawskiej w kierunku parku Wolności wyposażyliśmy w rynny dla rowerzystów. Ułatwia ona wprowadzenie jednośladów. Do parku, z którego roztacza się ciekawy widok na centrum Bydgoszczy, można też wjechać rowerem z pominięciem schodów ulicami Kujawską, Wojska Polskiego, gdzie dobudowaliśmy drogi rowerowe. Wcześniej rynny zdały egzamin również na innych konstrukcjach inżynierskich.
- Wprowadziliśmy zmiany w organizacji ruchu na Starym Mieście i Wyspie Młyńskiej. Salon Bydgoszczy stał się strefą przyjazną przede wszystkim dla pieszych, turystów i rowerzystów, którzy coraz chętniej spędzają tam czas.
- Od ubiegłego roku można również wypożyczyć rowery cargo.
- Od roku bydgoscy rowerzyści na przejściach z sygnalizacją mogą korzystają ze specjalnych podpórek. Takie elementy zamontowaliśmy m.in. na osiedlu Leśnym. Będą one standardem przy nowych inwestycjach. Ustawimy je także przy skrzyżowaniach prowadzących do nowych mostów na Brdzie.
- Stworzyliśmy kilkaset miejsc do parkowania rowerów