Pierwszy etap prac nad strategią marki, tzw. etap badawczy, poprowadzi firma Synergia Sp. z o.o. z Lublina. Do współpracy miasto zaprosiło dziennikarzy, naukowców i przedsiębiorców, a także specjalistów od promocji i turystyki, społeczników, ludzi kultury i sportu. W efekcie powstać ma ważny dokument – strategia marki miasta, który wskaże najbardziej charakterystyczne atuty Bydgoszczy, uwypukli walory i sprawi, że Bydgoszcz stanie się jeszcze bardziej rozpoznawalna w Polsce i w Europie.
Strategia marki ma także określić narzędzia, jakimi należy się posługiwać w przedsięwzięciach promujących miasto. Jednocześnie będzie pomocna przy identyfikowaniu się mieszkańców z miastem i zwiększeniu tzw. lokalnego patriotyzmu.
Przypomnijmy, że prace nad strategią marki odbywać się będą w tym samym czasie, w jakim prowadzone będą działania zmierzające do uaktualnienia strategii rozwoju Bydgoszczy. Zbieżność terminów pozwoli na pełną kompatybilność obu dokumentów.