Każdy uczestnik może przesłać na konkurs maksymalnie trzy zdjęcia wykonane na terenie Bydgoszczy w okresie od 1 stycznia 2024 r. do dnia nadesłania zgłoszenia. Fotografie nie mogą być czarno-białe. Zakres przetwarzania komputerowego określa regulamin. Prace przyjmowane są wyłącznie w postaci cyfrowej, przy czym minimalne parametry zgłaszanych zdjęć to: plik JPG, 300 dpi, dłuższy bok minimum 30 cm (3600 pikseli).
Potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia konkursowego będzie zwrotna odpowiedź mailowa przesłana przez Organizatora w terminie nie dłuższym niż dwa dni robocze. Warunkiem niezbędnym do dokonania zgłoszenia jest wypełnienie i podpisanie formularza zgłoszeniowego wraz z niezbędnymi załącznikami oraz jego przesłanie go razem z fotografiami na adres mailowy: fotobydgoszcz@um.bydgoszcz.pl
Oceny zgłoszeń dokona komisja powołana Zarządzeniem Prezydenta Miasta Bydgoszczy. Autorzy najlepszych zdjęć – zdaniem jurorów – otrzymają nagrody finansowe. Przewidziane są trzy nagrody w wysokości (kwoty brutto): 2000 zł (I miejsce), 1500 zł (II miejsce) i 500 zł (III miejsce), a także mogą zostać przyznane wyróżnienia.
Celem konkursu jest promocja miasta, w szczególności atrakcji turystycznych, popularnych miejsc oraz odbywających się w przestrzeni publicznej wydarzeń. Szczegółowy regulamin wraz z niezbędnymi załącznikami dostępny jest na stronie TUTAJ.
Formularz zgłoszeniowy w wersji edytowalnej
Skład Komisji Konkursowej:
1. Łukasz Krupa, Zastępca Prezydenta Miasta Bydgoszczy – Przewodniczący Komisji,
2. Monika Hiller-Szala, Dyrektor Biura Komunikacji Społecznej,
3. Mirela Jaros-Klimińska, Dyrektor Biura Promocji Miasta i Współpracy z Zagranicą,
4. Katarzyna Gębarowska, Dyrektor Vintage Photo Festival,
5. Marta Rosenthal-Sikora, Dyrektor Muzeum Fotografii w Bydgoszczy,
6. Daria Kieraszewicz, przewodnik turystyczny, założycielka Muzeum Mydła i Historii Brudu,
7. Marek Iwiński, Plastyk Miasta,
8. Maciej Bakalarczyk, Społeczny Menedżer Starego Miasta i Śródmieścia,
9. Wojciech Borakiewicz, Redaktor Naczelny Bydgoszcz Informuje.