logo miasta - trzy kolorowe spichrze
Translate:

Trasa S5. Most nad Brdą. Raport nr 9




Trwa budowa największego mostu w ciągu północno-zachodniej obwodnicy Bydgoszczy, która będzie częścią trasy S5. Konstrukcja nad Brdą liczyć będzie 228 metrów długości a szerokość to ponad 35 metrów.


Most powstaje pomiędzy Tryszczynem i Bożenkowem. Od granicy Bydgoszczy dzieli go dystans  800 metrów. Znajdą się dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu. Obecnie trwają prace przy budowie podpór, przyczółków. Pierwsza z 4 podpór została już ukończona. Wkrótce na obiekcie montowane będą pierwsze przęsła mostu. Gzymsy i balustrady będą utrzymane w kolorystyce zielonej.

Wraz z poprawą warunków pogodowych kontynuowane będą prace między innymi przy przejściach dla zwierząt, roboty ziemne przy węzłach Bydgoszcz Północ ( w Aleksandrowie)  oraz Bydgoszcz Opławiec ( w Tryszczynie). Budowana jest również kanalizacja deszczowa w rejonie Żołędowa.

Trasa ekspresowa S5 powstaje zgodnie z Programem Budowy Dróg Krajowych i Autostrad na lata 2014-23. Przetarg na wybór wykonawców ogłoszono w 2014 roku, a umowy na realizację zadania zawarto jesienią 2015 roku. Prawie dwa lata wykonawcy przeznaczyli na opracowanie projektu trasy oraz uzyskanie zezwoleń niezbędnych do rozpoczęcia prac budowlanych. Budowa rozpoczęła się w ubiegłym roku. Wartość inwestycji to 2,5 mld zł.

Zakończenie robót planowane jest w 2019 roku. Koszt całej inwestycji to 2,5 mld zł. Głównym połączeniem Bydgoszczy z trasą S5 będzie rozbudowana ul. Grunwaldzka. 

Fot. s5aleksandrowo-tryszczyn.pl GDDKiA





UWAGA! TEN SERWIS WYKORZYSTUJE COOKIES
Zapoznaj się z informacją o zasadach zachowania prywatności użytkowników. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na zapisywanie plików cookies na Twoim komputerze.
zamknij komunikat o plikach cookies