Na placu Praw Kobiet, ze względu na ograniczoną szerokość ulicy, do poziomu drzwi tramwajowych podniesiona została tylko część chodników w obrębie peronów. Ułatwia to wsiadanie i wysiadanie z pojazdów. Przy Placu Wolności zakres robót jest większy. Część jezdni po stronie wschodniej przebudowana została na podniesiony peron bez możliwości przejazdu samochodów. Pojazdy muszą korzystać z pasa ruchu, na którym funkcjonuje również torowisko. Trwa jeszcze budowa wjazdu do BWA. Po stronie zachodniej trwa układanie kostki na przystanku. Wszystkie prace zakończą się na początku przyszłego roku. W ramach inwestycji ustawione zostaną też nowe wiaty przystankowe i oznakowanie. Zadanie uzupełni rewitalizację placu Wolności. Koszt przystanków na placu Praw Kobiet to ponad 961 tysięcy złotych, a peronów przy placu Wolności to prawie 1,3 mln zł.
Będzie bezpieczniej
Na przystankach wiedeńskich poziom podłogi w tramwaju, jest prawie taki sam jak wyniesionej jezdni. Takie rozwiązanie zdecydowanie ułatwia wsiadanie do pojazdów i poprawiają bezpieczeństwo. Wyniesiony peron, jeśli znajduje się na jezdni wymusza też zredukowanie prędkości przez kierowców, którzy chcą przejechać przez obszar przystanku. Takie rozwiązania mamy już wprowadzone na ul. Gdańskiej przy Chodkiewicza oraz na ul. Focha. Docelowo ulica Gdańska ma zostać wyposażona w przystanki wiedeńskie niemal na całej swojej długości.