Zmiany na skrzyżowaniu wprowadzone zostaną w dniach 6-9 luty. Należy zwrócić uwagę przede wszystkim na brak możliwości przejazdu na wprost przez skrzyżowanie ulic Kazimierza Wielkiego i Toruńskiej. Jadąc od strony Kapuścisk w stronę mostu dojedzie się korzystając z ulic Nowotoruńskiej i Toruńskiej.
Zmiany w układzie drogowym:
- skrzyżowanie Kazimierza Wielkiego/Toruńska- wlot północny: ruch kołowy poprowadzony objazdem na ul. Toruńskiej wzdłuż torowiska tramwajowego, aż do tymczasowego ronda,
- skrzyżowanie Kazimierza Wielkiego/ Toruńska- wlot południowy: możliwa relacja „w prawo" w ul. Toruńską (brak przejazdu kołowego przez torowisko),
- skrzyżowanie Kazimierza Wielkiego/Toruńska- wlot zachodni: odcinek ul. Toruńskiej będzie służył tylko jako dojazd do prywatnych posesji - możliwy dojazd tylko do posesji.
- skrzyżowanie Kazimierza Wielkiego/Toruńska- wlot wschodni: możliwa relacja „w lewo" w ul. Kazimierza Wielkiego (brak przejazdu kołowego przez torowisko),
- wprowadzenie tymczasowych rond na wysokości skrzyżowania Toruńska/ Nowotoruńska oraz Nowotoruńska/Kazimierza Wielkiego/L. Kaczyńskiego.
Warto zwrócić uwagę, że drogowcy z myślą o poprawie płynności ruchu jeszcze przed wprowadzeniem zmian zdecydowali się na utworzenie drugiego tymczasowego ronda na połączeniu Nowotoruńskiej z ul. L. Kaczyńskiego, gdzie obecnie funkcjonuje jeszcze sygnalizacja świetlna.
Zmiany w komunikacji:
- Ruch tramwajowy będzie odbywał się bez zmian
- Od poniedziałku (6 lutego) linia nr 59 w kierunku Błonia (w obu kierunkach) nie będzie kursować mostem Kazimierza Wielkiego. Autobusy pojadą objazdem przez: ul. Toruńska – rondo Toruńskie – most Pomorski – M. Skłodowskiej Curie – od ul. Jurasza powrót na swoją trasę. Przystanek Kazimierza Wielkiego /Toruńska dla linia nr 36N w kierunku Nakielska/Lisia, Belma - będzie zawieszony
- Ze szczegółowymi rozkładami i wykazem zmian przystanków można zapoznać się na stronie ZDMIKP.
Warto wiedzieć
W ostatnich tygodniach ZDMiKP prowadził z wykonawcą – firmą Trakcja S.A. rozmowy na temat konieczności zintensyfikowania prac. Wykonawca zadeklarował na nich zwiększenie tempa robót i rozpoczęcie kolejnych etapów zadania. Inwestycja o wartości ponad 153 mln finansowana jest z wykorzystaniem środków unijnych (ponad 50 mln zł). W styczniu wykonawca rozpoczął m.in. przebudowę południowego torowiska i jezdni na ul. Fordońskiej. W ostatnich dniach odbyły się też próbne przejazdy po przebudowanym torowisku na ul. Perłowej. Zostanie ono uruchomione po przebudowie rozjazdów na styku z ul. Toruńską. W lutym wykonawca deklaruje również rozpoczęcie montażu elementów pomostu na moście drogowym.
Fot. ZDMIKP