Odcinek ul. Pijarów od Nakielskiej do szkoły otrzyma nawierzchnię bitumiczną. Przy tej części drogi dobudowane zostaną też chodniki. Na wysokości szkoły funkcjonować ma też parking. Na odcinku biegnącym na skarpie ulica będzie miała charakter pieszojezdni ze zjazdami i dojściami na teren posesji. Na nawierzchni zostanie zastosowana kostka betonowa. Z kolei ul. Gawronia na całym odcinku będzie mieć charakter pieszojezdni z kostki betonowej. Przy obu ulicach zaplanowano miejsca postojowe oraz elementy zwiększające bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu (np. progi zwalniające, wyniesione skrzyżowania, strefy zamieszkania). Termin wykonania obu zadań wynosi 12 miesięcy od podpisania umowy z wybranym wykonawcą.
O wyborze O wyborze najkorzystniejszych ofert będą decydować następujące kryteria: cena, okres udzielonej gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane, doświadczenie projektanta drogowego i doświadczenie kierownika robót drogowych.
Ulica Gawronia znajduje się na Osowej Górze. Liczy długość 662 metrów. Zamieszkuje przy niej ponad 300 bydgoszczan. Ulica w przypadku intensywnych opadów była narażona na zalewanie. Ulica Pijarów liczy natomiast 644 metry. Mieszka przy niej ponad 200 bydgoszczan. Znajduje się przy niej Zespół Szkół nr 8. Ulica ma charakter zbierający ruch z innych mniejszych uliczek. Obie ulice mają charakter zbierający ruch. Między innymi te obiektywne kryteria zadecydowały o wpisaniu zadań do programu utwardzania ulic gruntowych w pierwszej kolejności.
W najbliższych latach przebudowanych zostanie kilkanaście ulic o nawierzchni gruntowej. Co roku na ten cel rezerwowana jest kwota 17 mln zł. Prace obecnie trwają na trzech ulicach: Siedleckiej, Świekatowskiej i Ptasiej.
Wieloletni program przebudowy dróg gruntowych jest uzupełniany przez program inicjatyw lokalnuch. Dzięki niemu mieszkańcy wielu innych ulic mogą wspólnie z miastem realizować inwestycje polegające na przebudowie dróg. Miasto gwarantuje na takie inwestycje 75 procent kosztów zadania. W ten sposób w tym roku do realizacji skierowane zostały między innymi zadania związane z przebudową ulic Przyleśnej, Szafirowej, Kuczmy, Księżycowej, Wiosennej, Darłowskiej, Kosińskiego, Biziela, Łukasiewicza.
Warto wiedzieć
Przeprowadzenie w latach 2011-15 pakietu remontu głównych ciągów komunikacyjnych w Bydgoszczy (około 100 odcinków ulic) pozwoliło w ubiegłym roku na przyjęcie program przebudowy ulic z nawierzchnią gruntową. Jest on realizowany w oparciu o cykliczną, przeprowadzaną co 3-lata, analizę, która wskaże priorytety inwestycyjne (ranking ulic) na podstawie sześciu kryteriów wyboru:
• Rok nadania nazwy ulicy
• Liczba mieszkańców
• Zagrożenie powodziowe wywołane przez opady atmosferyczne
• Ważność ulicy lokalnej w układzie transportowym miasta
• Wskaźnik długości dróg gruntowych do sumy długości dróg na osiedlu
• Funkcjonowanie obiektów użyteczności publicznej (np. szkoły, przychodnie)