logo miasta - trzy kolorowe spichrze
Translate:

Bydgoszcz – co nas wyróżnia?




Miasto rozpoczęło prace nad opracowaniem strategii własnej marki. Strategia wesprze podejmowane przez miasto działania promocyjne, ułatwi prezentowanie swoich wartości, a jednocześnie wskaże nasze unikatowe, mocne strony.

Zdjęcie Bydgoszczy z lotu ptaka

Zlecenie przez miasto prac nad marką poprzedziły liczne spotkania z przedstawicielami kilku agencji, mających doświadczenie w opracowywaniu strategii dla samorządów. Rozmowy z nimi prowadził zespół złożony z pracowników kilku wydziałów Urzędu Miasta z zastępcą prezydenta Iwoną Waszkiewicz na czele. Jednocześnie przeprowadzona została analiza strategii marki innych miast.

Pierwszy etap prac nad strategią, tzw. etap badawczy, przeprowadzi firma Synergia Sp. z o.o. z Lublina, z którą podpisana już została umowa. W ramach zadania eksperci dokonają m.in. analizy komunikacji marketingowej i informacyjnej miasta, zapytają o wrażenia mieszkańców i turystów, a także zapoznają się z dokumentami strategicznymi (miejskie strategie, programy, raporty, bazy statystyczne itd.).
Po co nam strategia marki miasta?

Wskaże ona nasze mocne strony, ale również określi narzędzia, jakimi należy się posługiwać w przedsięwzięciach promujących miasto. Tym samym wpłynie na wzrost pozytywnej rozpoznawalności Bydgoszczy w kraju, przyciągnięcie turystów i dalszy rozwój gospodarki turystycznej. Jednocześnie będzie pomocna przy identyfikowaniu się mieszkańców z miastem i zwiększeniu tzw. lokalnego patriotyzmu.

Będzie to forma drogowskazu i jednocześnie narzędzia dla podejmowania konkretnych inicjatyw komunikacyjnych promujących Bydgoszcz oraz przydzielania dofinansowań do projektów realizowanych przez różne instytucje na terenie miasta. Innymi słowy, chcemy, aby Bydgoszcz opowiedziała o sobie fascynującą historię, która przełoży się na atrakcyjność – zarówno wśród mieszkańców, jak i turystów.

Przypomnijmy, że prace nad strategią marki odbywać się będą w tym samym czasie, w jakim prowadzone będą działania zmierzające do uaktualnienia strategii rozwoju Bydgoszczy. O rozpoczęciu dyskusji na ten temat mówił podczas prezentacji „Bydgoszcz 2020” prezydent Rafał Bruski, o czym więcej pisaliśmy TUTAJ Zbieżność terminów pozwoli na pełną kompatybilność obu dokumentów.