Ministerstwo Edukacji Narodowej wprowadziło nowelizację przepisów dotyczących m.in. zasad publikacji ww. list. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U.2020, poz. poz. 493) wyniki rekrutacji w formie listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych oraz przyjętych i nieprzyjętych mogą być podane do publicznej wiadomości także na stronach internetowych szkół czy placówek”.
Ponadto każdy rodzic/prawny opiekun, który podał we wniosku adres e-mail otrzymał powiadomienie czy dziecko zostało zakwalifikowane do wybranej szkoły czy też nie.
Przypominamy również, że od 3 kwietnia 2020 r. do 16 kwietnia 2020 r. rodzice/prawni opiekunowie muszą potwierdzić wolę nauki dziecka w szkole podstawowej.
Ze względu na ograniczenie funkcjonowania szkół prosimy rodziców/ prawnych opiekunów o sprawdzenie w szkole, do której zostało zakwalifikowane dziecko, czy można dokument potwierdzający wolę dostarczyć bezpośrednio do placówki. Gdy nie ma takiej możliwości należy dostarczyć poprzez:
- Przesłanie drogą elektroniczną skanu lub fotografii potwierdzenia woli, podpisanego oryginalnie przez osoby uprawnione, na adres placówki w której dziecko zostało zakwalifikowane do przyjęcia
- przekazanie oryginału potwierdzenia woli za pośrednictwem poczty na adres placówki w której dziecko zostało zakwalifikowane do przyjęcia.