Czym jest Akcja Tron?
Akcja Tron to kampania edukacyjna, której celem jest poprawa standardów higieny i świadomości w przedszkolach i szkołach. Inicjatorem Akcji jest WCTron — jedna z najpopularniejszych marek zapewniających mobilne rozwiązania sanitarne. Firma, dzięki swojemu 25-letniemu doświadczeniu m.in. na imprezach kulturalnych, w których biorą udział całe rodziny, postanowiła rozpocząć ogólnopolską dyskusję na temat polskich toalet, ich dostępności, ekologii, ale też kultury osobistej ich użytkowników. W roku szkolnym 2023/2024 do Akcji zarejestrowało się 620 przedszkoli, w tym 62 040 dzieci oraz 271 klasy ze szkół podstawowych z 6 029 uczniami.
Nauka o higienie od najmłodszych lat
W kampanii edukacyjnej mogły wziąć udział przedszkola i szkoły podstawowe (7-8 klasy szkoły podstawowej) z całej Polski. Nauczyciele otrzymali pakiet materiałów edukacyjnych, przy pomocy których mogli przeprowadzić ciekawe i wartościowe zajęcia na temat dbania o higienę i korzystania z toalety, a także dostęp do merytorycznych webinarów. Na uczniów szkół podstawowych czekała olimpiada z wiedzy o higienie (nagrody pieniężne) i gra terenowa (punkty za wolontariat do liceum).
Patronami Akcji są Fundacja Unaweza Martyny Wojciechowskiej, Międzynarodowa Kapituła Orderu Uśmiechu i Instytut Praw Dziecka im. Janusza Korczaka.
Konkurs dla przedszkoli - 33 000 głosów
W ramach kampanii odbył się konkurs „Moja wymarzona łazienka”, w którym nagrodą główną był remont przedszkolnej łazienki. Konkurs podzielony był na trzy etapy: przygotowanie prac plastycznych, głosowanie internautów i ocenę Jury. Przedszkolaki przygotowywały prace konkursowe, które miały przedstawiać projekt ich wymarzonej toalety. Następnie, dzięki głosowaniu internautów (bardzo ważne było zaangażowanie lokalnej społeczności) wyłonionych zostało 10 najlepszych projektów, które oceniało jury. W internetowym głosowaniu oddano łącznie prawie 33 000 głosów. Pracom przedszkolaków wnikliwie przyglądali się: Martyna Wojciechowska z UNAWEZA, Marek Michalak z Instytutu Praw Dziecka im. Janusza Korczaka, Anna Gorgolewska z Uniwersytetu SWPS, Dorota Sibińska - XYstudio s.c., przedstawiciele Firmy WCTRON: Tomasz Krawczuk, Jacek Matracki, Daniel Chaciej oraz zespół projektowy Akcji Tron z Apollo360 - Agencja marketingowa.
“Wierzymy, że ta kampania to pierwszy krok do podniesienia ważnych tematów, takich jak dostępność czystych toalet dla maluchów - nie tylko w przedszkolach, ale i w różnych miejscach w całej Polsce” - mówi Daniel Chaciej, wiceprezes Zarządu WCTron, organizatora akcji.
Na wydarzenie zostali zaproszeni przedstawiciele władz Miasta, Rady Miasta Bydgoszczy, Rady Osiedla Nowy Fordon. W otwarciu weźmie udział zarząd firmy WCTron oraz zespół projektowy Apollo360. Gospodarzem wydarzenia będzie dyrektor przedszkola Lilianna Gaszak.
Praca, która zapewniła wygraną Przedszkolu pod Sosnami: