Miasto Bydgoszcz jako organ prowadzący pozyskało grant w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
Komponent C: Transformacja cyfrowa.
Reforma: C2.1: Zwiększanie skali zastosowań rozwiązań cyfrowych w sferze publicznej, gospodarce i społeczeństwie.
Inwestycja C2.1.3: E-kompetencje.
Przedsięwzięcie pn. „Szkoła Jutr@”.
Przedsięwzięcie „Szkoła Jutr@” to rozwój kompetencji nauczycieli i nauczycielek oraz wyrównanie poziomu wyposażenia szkół ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych. W ramach przedsięwzięcia prowadzone były szkolenia stacjonarne i online. Ich celem było wsparcie nauczycieli i nauczycielek w prowadzeniu lekcji lepiej dostosowanych do potrzeb młodych ludzi wychowywanych w świecie pełnym technologii, w używaniu ciekawych i angażujących metod pracy, wykorzystywaniu cyfrowych narzędzi, aplikacji i materiałów edukacyjnych.
Ważnym aspektem szkoleń było także lepsze rozumienie wyzwań związanych z obecnością w środowisku cyfrowym. Zagadnienia szkoleń to między innymi: cyberbezpieczeństwo, higiena cyfrowa, krytyczne myślenie, cyberprzemoc, fake newsy i sposoby weryfikacji, prawo autorskie itp. Każdy uczestnik/uczestniczka odbył 20-godzinny kurs rozwoju kompetencji cyfrowych przechodząc minimum 3 moduły e-learningowe. Zagadnienia szkoleń to m.in.:
- tworzenie interaktywnych prezentacji, materiałów multimedialnych,
- wykorzystanie aplikacji tworzących testy i quizy, aplikacji dla wirtualnych tablic,
- zastosowanie robotów edukacyjnych, druku 3D, na lekcjach z różnych przedmiotów,
- sposoby użycia urządzeń mobilnych i aplikacji edukacyjnych, które wzbogacą zajęcia zarówno w klasie, jak i zdalnie,
- bezpieczeństwo danych, współpraca i komunikacja w środowisku cyfrowym,
- efektywne wyszukiwanie, krytyczne ocenianie i przetwarzanie informacji z różnych źródeł cyfrowych.
W placówkach, dla których organem prowadzącym jest Miasto Bydgoszcz, kurs ukończyło 226 osób, co przełożyło się na pozyskanie grantu w wysokości 224 920,35 zł, na zakup wielu cyfrowych urządzeń do wspierania nauki jak: monitory interaktywne, komputery stacjonarne/laptopy/tablety, drukarki 3D, roboty, robotyczne zestawy edukacyjne, kamerę oraz projektor multimedialny.