
XXXI Bydgoski Festiwal Operowy rozpocznie się 26 kwietnia i potrwa do 11 maja. Tegoroczna impreza to siedem festiwalowych spektakli, goszczące zespoły znakomitych teatrów z Bułgarii, Czech, Francji, Ukrainy, a także Bytomia i Poznania. Opera, musical, balet, tragedia muzyczna czy taniec graniczący z akrobacją – każdy z melomanów znajdzie coś dla siebie. Część z dzieł na scenie opery będzie prezentowana w Polsce po raz pierwszy po prapremierach. Będą też produkcje, które zobaczyć w kraju nadarza się wyjątkowo rzadko.
Program powinien zadowolić melomanów poszukujących niewystawianych aktualnie w Polsce tytułów operowych jak „Elektra” Richarda Straussa w oszałamiającej produkcji Opery Sofijskiej oraz dwa genialne dzieła Giuseppe Verdiego jak: „Luiza Miller. Intryga i miłość”, która od ubiegłej jesieni porusza serca melomanów także w naszym kraju za sprawą polskiej prapremiery Opery Śląskiej w Bytomiu. Na życzenie publiczności powraca ubiegłoroczna festiwalowa sensacja: francuska grupa Käfig łącząca w swych programach taniec nowoczesny, hip hop, akrobatykę, muzykę elektroniczną i klasyczną. Taniec reprezentowany będzie także przez premierę Opery Nova „Carmen” – ten słynny tytuł zobaczymy jako balet w choreografii Johana Ingera. Nie tylko fani musicalu powinni zobaczyć spektakl „Drogi Evanie Hansenie”, poruszający ważne społecznie tematy zdrowia psychicznego czy uzależnienia od mediów społecznościowych. „Makbet” Verdiego zaplanowany jest na finał festiwalu.
Tegorocznej edycji festiwalu w dniach od 25 do 27 kwietnia towarzyszyć będzie mistrzowski kurs wokalny prof. Artura Rucińskiego, realizowany wspólnie przez Operę Nova oraz Akademię Muzyczną im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Zwieńczeniem mistrzowskich warsztatów będzie wieczór operowy, czyli koncert w wykonaniu wybranych uczestników kursu wokalnego.