W Bydgoszczy istnieje już ponad 120 kilometrów rowerowych dróg. W porozumieniu ze środowiskami rowerowymi wyznaczone zostały kolejne priorytetowe zadania. Kluczowa jest poprawa spójności bydgoskiej sieci. Dlatego zlecamy przygotowanie dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia inwestycji wzdłuż następujących ulic:
- ul. Wojska Polskiego (Szarych Szeregów – Chemiczna, długość 1,3km, połączy ona istniejące drogi przy węźle Szarych Szeregów ze ścieżką wzdłuż ul. Chemicznej,
- ul. J. Sułkowskiego (Kozietulskiego – Modrzewiowa długość 1,2 km, połączy ona istniejące drogi rowerowe wzdłuż ul. Ogińskiego, Kamiennej z dworcem przy ul. Leśnej),
- ul. Glinki (Dąbrowa – Bydgoskich Przemysłowców, długość 1,9 km, połączy ona nową infrastrukturę wybudowaną podczas II etapu trasy Uniwersyteckiej ze ścieżkami na terenie BPPT),
- ul. Kieleckiej (Nowotoruńska – Toruńska, długość 0,9 km, połączy ona drogi rowerowe wybudowane wzdłuż ul. ks. Dachtery i Spornej),
- ul. Sudeckiej / Wyzwolenia / Pelplińskiej (pętla Tatrzańskie - granica miasta, długość 1,5km, połączy ona nową drogę rowerową na terenie gminy Osielsko ze ścieżką wzdłuż ulicy Pelplińskiej).
Zadaniem projektantów będzie opracowanie optymalnego rozwiązania dla budowy infrastruktury rowerowej, w uzgodnieniu z miastem. Zamówienie obejmuje przygotowanie koncepcji programowo-przestrzennej oraz programu funkcjonalno-użytkowego. Na tej podstawie będzie można zlecać prace projektowo-budowlane, na które chcemy wykorzystać środki z funduszy unijnych na nową perspektywę. Dokumentacja ma powstać w ciągu 12 miesięcy. Obecnie trwa przetarg, który wyłonić ma wykonawcę prac planistycznych. Ze szczegółami zamówienia można zapoznać się na stronie ZDMIKP.
Wcześniej zlecone zostały prace związane z zaprojektowaniem II etapu rozbudowy ul. Fordońskiej o rowerową infrastrukturę (budową odcinków przy skrzyżowaniach i kładki nad torami magistrali węglowej). Więcej informacji o tym zadaniu znajduje się TUTAJ.