Budowa nowych przepraw nad Brdą połączona została z modernizacją starej przeprawy wybudowanej w 2000 roku. Obiekt jest dostosowywany również do nowych wymogów pod kątem bezpieczeństwa. Przy dotychczasowej przeprawie mostowej wykonywane są prace remontowe pod obiektem. W najbliższych dniach rozpocznie się montaż nowych barier ochronnych oraz wykonany chodnik. Do ułożenia żywicy chodnikowej wymagane będą sprzyjające warunki pogodowe (brak opadów, wyższa temperatura).
Kontynuowane są docelowe najazdy na obiekt od strony ul. Toruńskiej i Fordońskiej. W lutym br. firma Trakcja S.A. ułożyła warstwy podbudowy. Opady deszczu uniemożliwiły jednak wykonanie całego zakresu zaplanowanych prac przy nawierzchni. W związku z tym Wykonawca prac zakłada udostępnienie zmodernizowanego obiektu do ruchu do końca marca. Wczesną wiosną gotowe ma być także docelowe (grubowarstwowe) oznakowanie poziome w obrębie całej zrealizowanej inwestycji oraz ostatnie nasadzenia krzewów. Cały pakiet nasadzeń obejmuje łącznie ponad 360 drzew i 1130 krzewów.
Wraz z otwarciem zmodernizowanej starej przeprawy planowane jest uruchomienie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Kazimierza Wielkiego z ul. Toruńską. W ubiegłym tygodniu wykonano prace wykończeniowe i porządkowe w obrębie torowiska ul. Perłowej. Oświetlone zostały perony tramwajowe. Zakończono podstawowe roboty gazownicze w obszarze chodnika przy ul. Fordońskiej. Trwają odbiory i uzyskiwane są wymagane pozwolenia.
Warto wiedzieć
Budowa nowych mostów oraz modernizacja starej przeprawy łączącej Bartodzieje z Kapuściskami to obecnie największa, kończąca się inwestycja drogowa o wartości prawie 170 mln zł. Finansowana jest z wykorzystaniem środków unijnych. W jej ramach powstały między innymi dwa mosty (drogowy i tramwajowy) oraz zmodernizowane zostały torowiska w rejonie ulic Toruńskiej, Perłowej i Fordońskiej.