Kratownicowa konstrukcja mostu pochodzi z początku XX wieku. Wówczas wykorzystywana była na linii kolejowej w kierunku Piły. W 1973 roku most kolejowy zastąpiono nowym obiektem ze względu na brak możliwości zawieszenia trakcji elektrycznej. W latach 1982-83 zdecydowano się na jego ponowne wykorzystanie dla ruchu drogowego i osadzono na przedłużeniu ul. Mińskiej. W ubiegłym roku konstrukcja została uszkodzona prawdopodobnie przez przeciążony pojazd. Po doraźnej naprawie ruch na moście został ograniczony do pojazdów osobowych. Jednocześnie na zlecenie ZDMiKP powstała koncepcja kompleksowej przebudowy przeprawy. Zakłada ona między innymi wykonanie nowej płyty pomostu, odwodnienia, remont chodników, dojazdów, zastosowanie nowych barieroporęczy, zabezpieczenie przed korozją oraz odmalowanie mostu.
Przebudową mostu są zainteresowane 3 podmioty. Wyceniły one wartość prac na kwoty od 5,1 do 6,4 mln zł. Zamierzają zrealizować zadanie w okresie od 8 do 9 miesięcy. Wszyscy zaproponowali 7-letnią gwarancję na wykonane prace. W ciągu najbliższych tygodni oferty zostaną zweryfikowane i wybrana zostanie najkorzystniejsza z nich.
Most w liczbach:
- Długość konstrukcji – ok. 55 m
- Szerokość mostu – ok. 13 m
- Wysokość konstrukcji – ok. 7 m
- Szerokość jezdni – 6 m