Wykonawca rozebrał już nawierzchnię na jezdni i chodniku oraz bariery ochronne. Zdemontował betonowe płyty wzmacniające nasypy oraz wykonał rozbiórkę części wiaduktu nad jezdnią pod wiaduktem. Prowadzi też palowanie przy przyczółku północnym i rozbiórki poza obszarem torowiska. W tym tygodniu ruszą rozbiórki obiektu nad samą linią kolejową.
Wykonawca otrzymał niezbędne nowe pozwolenia od Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe na wyłączenie sieci trakcyjnej i wstrzymanie ruchu pociągów pod obiektem. Dzięki nowemu porozumieniu będzie można przystąpić do prac rozbiórkowych, które realizowane będą wyłącznie w nocy przez kilka godzin. Prace zaplanowano w nocy z 14/15; 16/17 oraz 20 listopada. Wcześniejsze uzgodnienia zostały wypowiedziane ze względu na specjalne transporty węgla.
Kontynuowane będą też dalsze rozmowy z PKP Polskie Linie Kolejowe w sprawie kolejnych wyłączeń trakcji elektrycznej pod obiektem, niezbędnych do zakończenia rozbiórki, a potem tez montażu nowej konstrukcji.
Budowa wiaduktu w ciągu Armii Krajowej to koszt prawie 30 mln zł. Wykonawcą jest firma Mostostal Kielce, która niedawno wykonywała wiadukt w ciągu ulicy Wojska Polskiego. Nowy obiekt będzie wyglądał podobnie jak sąsiedni wiadukt – pojawią się łuki nośne z rur stalowych oraz podwieszone do nich przęsło stalowe. Konstrukcja nadal będzie posiadała 2 pasy ruchu, ale dostosujemy go też do potrzeb pieszych i rowerzystów. Zakończenie inwestycji planowane jest w przyszłym roku.