Konstrukcja kładki została wytworzona wcześniej w zakładzie wykonawcy. Na wybudowanych przyczółkach osadzono ją w ostatni weekend. Wykonawcę czeka teraz dokończenie robót przy tzw. skrzydełkach przyczółków, formowanie nasypów, zbrojenie płyty i jej zabetonowanie.

Kładka składa się z dwóch kratownic o długości 45 metrów połączonych stężeniami. Z myślą o użytkownikach jednośladów ciąg rowerowy nad samymi torami kolejowymi będzie chroniony osłonami przeciwporażeniowymi, a na pozostałej długości – balustradą.

Warta ponad 10 milionów inwestycja realizowana jest w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Zakres zadania obejmuje też wykonanie obejścia drogi dla rowerów za peronem przystankowym na wysokości ul. Wiślanej, nowe oznakowanie poziome przejścia dla pieszych przez ul. Fordońską wraz z remontem infrastruktury pieszej na pasie dzielącym i za przejściem dla pieszych, wyposażenie całego skrzyżowania ulic Fordońskiej z Sochaczewską w sygnalizację świetlną wraz z dobudowaniem lewoskrętu w ulicę Sochaczewską. Zakończenie wszystkich prac planowane jest wiosną 2026 roku.

Fot. UMB/ZDMIKP














Zapraszamy na oficjalny portal turystyczny Bydgoszczy
