logo miasta - trzy kolorowe spichrze
Translate:

Bydgoszcz – co nas wyróżnia?




Miasto rozpoczęło prace nad opracowaniem strategii własnej marki. Strategia wesprze podejmowane przez miasto działania promocyjne, ułatwi prezentowanie swoich wartości, a jednocześnie wskaże nasze unikatowe, mocne strony.

Zdjęcie Bydgoszczy z lotu ptaka

Zlecenie przez miasto prac nad marką poprzedziły liczne spotkania z przedstawicielami kilku agencji, mających doświadczenie w opracowywaniu strategii dla samorządów. Rozmowy z nimi prowadził zespół złożony z pracowników kilku wydziałów Urzędu Miasta z zastępcą prezydenta Iwoną Waszkiewicz na czele. Jednocześnie przeprowadzona została analiza strategii marki innych miast.

Pierwszy etap prac nad strategią, tzw. etap badawczy, przeprowadzi firma Synergia Sp. z o.o. z Lublina, z którą podpisana już została umowa. W ramach zadania eksperci dokonają m.in. analizy komunikacji marketingowej i informacyjnej miasta, zapytają o wrażenia mieszkańców i turystów, a także zapoznają się z dokumentami strategicznymi (miejskie strategie, programy, raporty, bazy statystyczne itd.).
Po co nam strategia marki miasta?

Wskaże ona nasze mocne strony, ale również określi narzędzia, jakimi należy się posługiwać w przedsięwzięciach promujących miasto. Tym samym wpłynie na wzrost pozytywnej rozpoznawalności Bydgoszczy w kraju, przyciągnięcie turystów i dalszy rozwój gospodarki turystycznej. Jednocześnie będzie pomocna przy identyfikowaniu się mieszkańców z miastem i zwiększeniu tzw. lokalnego patriotyzmu.

Będzie to forma drogowskazu i jednocześnie narzędzia dla podejmowania konkretnych inicjatyw komunikacyjnych promujących Bydgoszcz oraz przydzielania dofinansowań do projektów realizowanych przez różne instytucje na terenie miasta. Innymi słowy, chcemy, aby Bydgoszcz opowiedziała o sobie fascynującą historię, która przełoży się na atrakcyjność – zarówno wśród mieszkańców, jak i turystów.

Przypomnijmy, że prace nad strategią marki odbywać się będą w tym samym czasie, w jakim prowadzone będą działania zmierzające do uaktualnienia strategii rozwoju Bydgoszczy. O rozpoczęciu dyskusji na ten temat mówił podczas prezentacji „Bydgoszcz 2020” prezydent Rafał Bruski, o czym więcej pisaliśmy TUTAJ Zbieżność terminów pozwoli na pełną kompatybilność obu dokumentów.





UWAGA! TEN SERWIS WYKORZYSTUJE COOKIES
Zapoznaj się z informacją o zasadach zachowania prywatności użytkowników. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na zapisywanie plików cookies na Twoim komputerze.
zamknij komunikat o plikach cookies