Nowa droga rowerowa powstanie na odcinku od ul. Kraszewskiego do ronda Grunwaldzkiego. Na fragmencie od Kraszewskiego do Czarnej Drogi zaprojektowano wydzielone drogi dla rowerów po obu stronach jezdni. Natomiast na odcinku od ulicy Czarna Droga do ulicy Granicznej po stronie północnej zaprojektowano wydzieloną drogę rowerową, a po stronie południowej ruch rowerowy ma odbywać się na jezdni serwisowej. Na wschodnim odcinku (od ulicy Granicznej do ronda Grunwaldzkiego) zaprojektowano wydzielone drogi dla rowerów po obu stronach – na końcu powiązane z drogami projektowanymi wokół ronda.
Warto dodać, że podczas prac projektowych zdecydowano się na na korektę geometrii jezdni ul. Grunwaldzkiej pomiędzy ul. Graniczną i rondem Grunwaldzkim. Dzięki temu dróg rowerowych na tym odcinku również będą miały charakter wydzielony bez konieczności zawężania jezdni. Przebudowana zostanie też część oświetlenia, sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach z Jasną oraz Kanałową oraz odcinki kanalizacji deszczowej. Przy okazji budowy dróg rowerowych zostaną uporządkowane odcinki pasa drogowego poprzez budowę drogi serwisowej i wydzielonych miejsc postojowych. Nawierzchnie dróg rowerowych wykonane będą w technologii bitumicznej. Na chodnikach stosowane mają być natomiast płyty betonowe.
W tegorocznym budżecie na prowadzenie prac zarezerwowano 3,5 mln zł. Ogłoszenie przetargu planowane jest latem. Budowa nowego ciągu rowerowego zakończy się w przyszłym roku.
- W poprzednich latach zbudowaliśmy między innymi drogi rowerowe wokół węzła Zachodniego oraz wzdłuż ul. Koronowskiej – mówi prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski. - W tym roku rozpocznie się rozbudowa ul. Grunwaldzkiej na odcinku od węzła Zachodniego do granic miasta (węzła na trasie S5). Częścią tego zadania jest także budowa dróg rowerowych. W ten sposób powstanie ponad 7-kilometrowa bezpieczna i komfortowa trasa rowerowa łącząca centrum z osiedlami Okole, Czyżkówko, Flisy i Osowa Góra.