To spore wyróżnienie, bo w tegorocznej edycji konkursu wzięło udział blisko 50 podmiotów z całej Polski. W rywalizacji brały udział te centra i punkty, które przeszły pomyślnie proces e-certyfikacji informacji turystycznej w ramach rozwoju Polskiego Systemu Informacji Turystycznej. Bydgoskie Centrum Informacji zajęło drugie miejsce w najbardziej prestiżowej kategorii 4 gwiazdek. Lepszy okazał się tylko Lubelski Ośrodek Informacji Turystycznej i Kulturalnej w Lublinie.
- To spore wyróżnienie i docenienie naszej pracy, a szczególnie pracowników, którzy na co dzień obsługują turystów. W tym roku w BCI pojawiło się blisko 50 tys. osób - mówi Leszek Woźniak, dyrektor Bydgoskiego Centrum Informacji Turystycznej.
Wśród ocenianych przez jury kryteriów znalazły się takie elementy jak: profesjonalna obsługa turystów, obecność w sieci, współpraca na rzecz kreacji produktów turystycznych, czy promocji lokalnych usług turystycznych, inicjatyw regionalnych, specjalne udogodnienia dla turystów np. dla rowerzystów czy kącik dla dzieci.
Przypomnijmy, że mieszczące się przy ul. Batorego 2 Bydgoskie Centrum Informacji otwarte jest przez 7 dni w tygodniu. Oprócz bieżącej obsługi turystów z Polski i zagranicy BCI prowadzi sklep z miejskimi pamiątkami zarówno stacjonarnie, jak i internetowo. Obecnie w ofercie znajduje się ponad 400 pamiątek i gadżetów. W 2021 r. ponad 1,2 mln osób odwiedziło stronę visitbydgoszcz.pl. BCI oferuje m.in. wycieczki z przewodnikami, wypożyczalnie rowerów miejskich i rowerów towarowych wspomaganych elektrycznie. Promuje też region i miasto podczas imprez targowo-wystawienniczych w kraju i zagranicą.