logo miasta - trzy kolorowe spichrze
Translate:

Secesyjny styl z ulicy Nakielskiej




Kolejna elegancka kamienica z ulicy Nakielskiej przechodzi remont. Odnowioną elewację zyskuje budynek z numerem 44. Wcześniej wypiękniało kilka innych obiektów.


Kamienica została wybudowana przed wybuchem I wojny światowej. Powstała na zlecenie Franciszka Staszczaka, który mieszkał w sąsiednim budynku. Budynek wzniesiono na planie litery „L”. Pełni funkcje mieszkaniową. Liczy 3 kondygnacje.  Środkowa część zaakcentowana jest delikatnym ryzalitem zwieńczonym szczytem z dodatkową kondygnacją. Mimo upływu lat kamienica zachowała swój pierwotny wystrój z secesyjnymi detalami. Warto zwrócić uwagę przede wszystkim na eleganckie płaskorzeźby nad przejazdem bramnym oraz oknami parteru. Zachowała się również oryginalne kute balustrady balkonowe. Front budynku zdobiony jest również naczółkami nadokiennymi i  gzymsami.

W tym roku wzdłuż ul. Nakielskiej wypiękniało kilka innych kamienic. W ubiegłym miesiącu odnowiona została elewacja narożnej kamienicy u zbiegu z ulicą Czerwonego Krzyża. Więcej informacji o niej znajduje się TUTAJ.

Konserwatorskie prace wykonywane są także w kościele pw. Miłosierdzia Bożego. Więcej informacji na temat tego zabytku znajduje się TUTAJ. Wcześniej szereg budynków wypiękniało pomiędzy rondem Grunwaldzkim i ulicą Ułańską.

Estetyczna Bydgoszcz

W ostatnich latach w celu rewitalizacji aktywne działania prowadzi również miasto. Są to nie tylko dotacje konserwatorskie, ale także nakazy remontów, zwolnienia z opłat za zajęcie pasa drogowego pod kawiarnie, konkursy, przebudowy ulic, chodników i mostów. Przy prezydencie działa też Społeczna Rada ds. Estetyki, która opiniuje kluczowe projekty i proponuje szereg rozwiązań. Działania i skuteczne interwencje podejmuje również plastyk miasta. Rewitalizację ułatwiają miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego. Wspólnie z mieszkańcami wybraliśmy też wariant docelowej  przebudowy ulicy. Zakłada on między innymi zachowanie wszystkich istniejących pierzei oraz stworzenie tram-buspasów z przystankami wiedeńskimi. Więcej informacji na ten temat znajduje się tekście „Podsumowujemy konsultacje”.





UWAGA! TEN SERWIS WYKORZYSTUJE COOKIES
Zapoznaj się z informacją o zasadach zachowania prywatności użytkowników. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na zapisywanie plików cookies na Twoim komputerze.
zamknij komunikat o plikach cookies