Obecnie na terenie Śródmieścia remontowany jest m.in. chodnik wzdłuż ulicy Pomorskiej. Łączy się on ze zrewitalizowaną ulicą Cieszkowskiego. Na nawierzchni stosowane będą płyty betonowe, układane podobnie jak na sąsiedniej ulicy, w karo. Zastosowane zostaną też kamienne opaski. W poprzednich latach przy ulicy wymienione zostało oświetlenie (słupy w formie pastorałów).
W podobnym standardzie kontynuowana będzie wymiana nawierzchni na ul. Warmińskiego od Dworcowej do ul. Zduny. Prace ruszą w najbliższych dniach. Zjazdy wykonane zostaną z kamiennej kostki.
Duży remont przygotowywany jest również wzdłuż ulicy Śniadeckich. Historyczny wzór i betonowe płyty ułożone zostaną po północnej stronie ulicy, od Pomorskiej do Gdańskiej. Warto podkreślić, że będzie to uzupełniać działania zainicjowane przez właścicieli kamienic oraz wspólnoty mieszkaniowe, które odnowiły ostatnio elewacje swoich kamienic.
Historyczne ulice Śródmieścia.
Ulica Śniadeckich ma długość około 850 metrów. Wytyczono ją w połowie XIX wieku. Stała się główną osią powstającej wówczas nowej dzielnicy ulokowanej pomiędzy ul. Gdańską i dworcem kolejowym. Do ulicy przylega wytyczony wówczas pl. Piastowski, pełniący do dziś targową funkcję. W połowie XIX wieku wytyczono też ulicę dr. E. Warmińskiego łącząca m.in. Focha z Dworcową. W 1896 uruchomiono przy niej pierwszą elektrownię. Węgiel dowoziły wówczas do niej towarowe wagony tramwajowe (od strony Focha). Znacznie starszy rodowód sięgający prawdopodobnie lokacji miasta ma ulica Pomorska. Jeszcze na początku XIX wieku stanowiła główny trakt wiodący w kierunku Gdańską. Następnie tę funkcję przejęła wytyczona ulica Gdańska. Ulica Pomorska została zabudowana kamienicami, z których większość wzniesiono w latach 1865-1910.