logo miasta - trzy kolorowe spichrze
Translate:

Drogi rowerowe w budowie – idziemy na rekord




W tym roku długość rowerowych tras w Bydgoszczy znacznie wzrośnie. Pomogą nie tylko nowe inwestycje, ale także zmiany w organizacji ruchu wprowadzane na terenie Śródmieścia. Już teraz mamy 124 kilometry rowerowych dróg. Wiele nowych rowerowych inwestycji jest już na finiszu.


- Rower stał się dla wielu bydgoszczan wygodnym, przyjaznym dla środowiska środkiem transportu – podkreśla prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski. – Umożliwia też pokonywanie coraz dłuższych dystansów. Musimy odpowiadać na te zmiany. Dlatego pracujemy nad tym, by poprawić spójność rowerowych dróg i zbudować je tam, gdzie korzystać będzie z nich najwięcej mieszkańców. W miejscach, gdzie nie ma możliwości technicznych budowy nowych ścieżek wyznaczamy rowerowe pasy oraz dopuszczamy kontraruch rowerowy na ulicach jednokierunkowych. To rozwiązania uzgodnione ze środowiskiem rowerowym, które już sprawdzają się w Bydgoszczy.

Kilometry ścieżek w budowie

Obecnie długość wszystkich oznakowanych dróg rowerowych dróg wynosi 124 kilometry.
Na koniec roku ta liczba wzrośnie o około 13 kilometrów. To będzie rekordowy wynik w ciągu ostatnich lat.

  • Bulwary nad Brdą – długość 0,3 km (gotowa)
  • ul. gen. W. Andersa (w ramach BBO) – długość 0,6km (gotowa)
  • ul. Smukalska – długość 3,0km
  • ul. Jeździecka - długość 2,4 km
  • ul. Chemiczna – długość 0,9 km
  • ul. Hutnicza i dojazd do „Zalando" – 0,6 km
  • Promenada w Starym Fordonie i dojazdy do nabrzeża – długość 0,6km
  • Kontrapasy rowerowe w Śródmieściu - długość 1,5km
  • Pasy rowerowe w Śródmieściu – długość 0,9 km
  • Ścieżka rowerowa nad Kanałem Bydgoskim Flisy-Osowa Góra (ramach BBO) – długość 0,5 km
  • Zachodni wiadukt J. Nowaka-Jeziorańskiego – długość 0,3 km
  • Infrastruktura wokół mostu Kazimierza Wielkiego i ul. Perłowej - długość 1,8km

W tym roku w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego zaplanowano również remont ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Pelplińskiej o długości 1,5 km. Warto podkreślić, że wraz ze zmianami w Strefie Płatnego Parkowania na ponad 20 kolejnych ulicach dopuszczony zostanie kontraruch rowerowy. Oznacza to w praktyce, że rowerzyści będą mogli bezpiecznie poruszać się na kolejnych prawie 8 kilometrach bydgoskich ulic, które zostaną odpowiednio oznakowane.



Zadania rowerowe na etapie przetargu lub przygotowań do przetargu:

  • ul. Curie-Skłodowskiej-Łęczycka - długość 3 km
  • Bulwar nad Brdą (Krakowska-Żabia) – długość 1,2 km


Ważniejsze zadania planowane do realizacji:

  • ul. Fordońska wraz z kładką nad magistralą węglową oraz ul. Kasztelańska
  • Wielka Pętla Fordonu (odcinki wybrane w BBO )
  • ul. Wojska Polskiego (Szarych Szeregów – Chemiczna)
  • ul. J. Sułkowskiego (Kozietulskiego – Modrzewiowa)
  • ul. Glinki (Dąbrowa – Bydgoskich Przemysłowców)
  • ul. Kielecka(Nowotoruńska – Toruńska)
  • ul. Sudecka / Wyzwolenia / Pelplińska (pętla Tatrzańskie - granica miasta
  • ul. Nakielska (wraz z przebudową ulicy)
  • ul. Solskiego-Piękna (wraz z budową torowiska)
  • ul. M. Dziatkiewicza (na terenie BPPT)

 





UWAGA! TEN SERWIS WYKORZYSTUJE COOKIES
Zapoznaj się z informacją o zasadach zachowania prywatności użytkowników. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na zapisywanie plików cookies na Twoim komputerze.
zamknij komunikat o plikach cookies