Bydgoszcz odwiedziły delegacje z 11 miast europejskich z Włoch, Austrii, Chorwacji, Słowenii, Węgier i Niemiec, które wspólnie obradowały na temat zagadnień Projektu ENERGY@SCHOOL. Goście mieli możliwość zapoznania się z najlepszymi praktykami w zakresie efektywności energetycznej realizowanymi przez Bydgoszcz (w tym m.in. prezentację małej elektrowni wodnej „Kujawianka”, zwiedzanie instalacji produkcji paneli fotowoltaicznych w firmie FeeVolt Sp. z o.o. oraz Zakładu Termicznego Przekształcania Odpadów Komunalnych w Bydgoszczy, jak również zwiedzenie pól uprawnych miskantusa w Nowym Dworze/k.Koronowa).
W naszym mieście w projekt zaangażowane jest 7 szkół:
1. Zespół Szkół nr 12 im. Jana III Sobieskiego w Bydgoszczy
2. Zespół Szkół Budowlanych im. Jurija Gagarina w Bydgoszczy
3. Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 4 im. Kazimierza Wielkiego
4. Zespół Szkół Mechanicznych Nr 2 im. Tytusa Maksymiliana Hubera w Bydgoszczy
5. Szkoła Podstawowa Nr 65 im. Czesława Tańskiego w Bydgoszczy
6. Zespół Szkół Medycznych im. E. Warmińskiego w Bydgoszczy
7. Zespół Szkół Samochodowych w Bydgoszczy
Zapraszamy do odwiedzenia profilu na Facebooku:
https://www.facebook.com/EnergyatSchool
Więcej informacji o projekcie:
http://www.interreg-central.eu/Content.Node/ENERGYATSCHOOL.html
https://www.facebook.com/EnergyatSchool/?ref=br_rs
Strona programu Europa Środkowa www.europasrodkowa.gov.pl
Strona programu Interreg Central Europe www.interreg-central.eu
Warto wiedzieć:
Bydgoszcz jest jednym z 12 partnerów Międzynarodowego Projektu Interreg Central Europe 2014-2020: ENERGY@SCHOOL.
Projekt realizowany przez Zespół ds. Zarządzania Energią Urzędu Miasta Bydgoszczy skupiony jest wokół idei:
- opracowania i wdrażania rozwiązań na rzecz zwiększenia efektywności energetycznej oraz wykorzystania energii ze źródeł odnawialnych w infrastrukturze publicznej.
- zwiększenia potencjału sektora publicznego we wdrażaniu Szkół Inteligentnych Energetycznie, poprzez zastosowanie zintegrowanego podejścia, zakładającego edukację i szkolenie pracowników szkół i uczniów i umożliwiającego uzyskanie tytułu Starszego i Młodszego Strażnika Energii (SE).
- zmiany kulturowej w kwestiach dotyczących efektywności energetycznej,
- wzmocnienia kompetencji i umiejętności w zakresie oszczędności energii