logo miasta - trzy kolorowe spichrze
Translate:

Umowa na ścieżki wzdłuż Kanału Bydgoskiego podpisana




Dziś (22 grudnia) podpisana została umowa na budowę nowych ścieżek pieszo-rowerowych wzdłuż brzegów Kanału Bydgoskiego pomiędzy Osową Górą i Flisami, a także po stronie Miedzynia. To duży ponadosiedlowy projekt wybrany do realizacji przez mieszkańców w czasie głosowania na Bydgoski Budżet Obywatelski. Wcześniej nad brzegami kanału zrealizowano szereg innych zadań. W przygotowaniu są kolejne.


Zakres prac obejmuje budowę odcinków ścieżek o mineralnej nawierzchni po obu stronach Kanału Bydgoskiego. Po stronie północnej powstanie nowy fragment ścieżki o długości około 500 metrów od parku (na wysokości ul. Wodnej) do ul. Mińskiej (na wysokości posesji nr 90).  Z kolei po stronie Miedzynia zbudowany zostanie ponad 700-metrowy odcinek ścieżki pomiędzy ulicami Krośnieńską i Plażową. Sąsiedni odcinek pomiędzy Świdnicką i Krośnieńską powstał w poprzednich latach. W ten sposób powstanie wygodna trasa pieszo-rowerowa o długości około 1 kilometra wzdłuż południowego brzegu Kanału Bydgoskiego. Nowe alejki mają zapewnić bezpieczniejszy przejazd rowerzystom i zachęcać do odpoczynku nad brzegiem Kanału Bydgoskiego. Inwestycja obejmuje również stworzenie miejsc wypoczynku i rekreacji poprzez m.in. montaż małej architektury, wykonanie nasadzeń zieleni niskiej, renowację trawników, wykonanie łąki kwietnej.

Najkorzystniejszą umowę w powtórzonym przetargu złożyło  Biuro Handlowe Małgorzata Kosmecka. Firma wyceniła wartość prac budowlanych na obu brzegach Kanału Bydgoskiego na kwotę 1,79 mln zł. Prace zajmą około roku. Będą objęte 5-letnia gwarancją.

Wcześniej opracowano dokumentację, która w przyszłości pozwoli zlecić prace także przy kolejnych odcinkach ścieżek (do ul. Kruszyńskiej na Flisach i od ul. Świdnickiej do Polanickiej na Miedzyniu). Rosnące ceny spowodowały konieczność ograniczenia zakresu prac zlecanych w tym roku właśnie o te dwa odcinki. Na coraz trudniejszą sytuację po rządowych cięciach w finansowaniu polskich samorządów przy rosnących cenach realizacji inwestycji zwracał uwagę podczas briefingu zastępca prezydenta Bydgoszczy Michał Sztybel. – Drożyzna i inflacja to największe zagrożenia dla Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego – akcentował wiceprezydent.

W spotkaniu podsumowującym zakres zlecanych prac nad Kanałem Bydgoskim wzięli udział również Dariusz Smól, projektodawca ponadosiedlowego zadania zgłoszonego w Bydgoskim Budżecie Obywatelskim oraz kustosz Muzeum Kanału Bydgoskiego Tomasz Izajasz.

Warto podkreślić, że w tym roku zleciliśmy również przygotowanie dokumentacji, która pozwoli zrewitalizować odcinek bulwaru nad Kanałem pomiędzy ulicą Plażową i Bronikowskiego oraz doposażyć w elementy rekreacyjne fragment pomiędzy ulicami Polanicką i posesją nr 119. Równocześnie nad Starym Kanałem Bydgoskim na osiedlach Okole i Wilczak przygotowujemy szereg innych prac związanych z rewitalizacją tych terenów. Więcej informacji o tych działaniach znajduje się w tekście „Moc rewitalizacji na 250. Urodziny Kanału Bydgoskiego”.



Łącznie na wszystkie zadania związane z zagospodarowaniem brzegów Kanału Bydgoskiego miasto przeznacza aktualnie około 10,5 mln zł.

Inwestycja w liczbach:

  • Szerokość ścieżki pieszo-rowerowej na Flisach - 3 m
  • Szerokość ścieżki pieszej na Miedzyniu - 1,8m
  • Wartość  inwestycji (projekt + budowa)– 1,88 mln zł







UWAGA! TEN SERWIS WYKORZYSTUJE COOKIES
Zapoznaj się z informacją o zasadach zachowania prywatności użytkowników. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na zapisywanie plików cookies na Twoim komputerze.
zamknij komunikat o plikach cookies