W konkursie na środki z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko startowało 26 samorządów. 12 otrzymało pełne dofinansowanie, 4 częściowe wsparcie, a pozostałe nie otrzymały dofinansowania. Nasz wniosek otrzymał 67 punktów i zajął szóstą lokatę w rankingu.
- Dofinansowanie wywalczone w tym konkursie ma szczególne znaczenie – podkreśla prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski. – To duży sukces miasta. Z jednej strony dzięki tym środkom ulica Grunwaldzka stanie się do 2019 roku najważniejszą dwujezdniową arterią łączącą Bydgoszcz z trasą S5. Z drugiej strony Bydgoszcz może inwestować własne środki w kolejne ważne przedsięwzięcia. Za ten sukces chciałbym podziękować szczególnie osobom przygotowującym ten projekt.
Obecnie trwa postępowanie przetargowe na wybór wykonawcy. Ze względu na wagę zamówienia zostało ono podzielone na dwie części. Przed tygodniem wyłonionych zostało 7 podmiotów o największym doświadczeniu, dysponujących odpowiednim potencjałem technicznym i stabilnej sytuacji finansowej. Zostały one zaproszone do składania ofert. O zwycięstwie decydować będą takie kryteria jak: cena, termin wykonania robót budowlanych oraz okres udzielanej gwarancji. Wybrane podmioty mają czas na złożenie ofert do 24 marca.
Przebudowa ul. Grunwaldzkiej będzie obok modernizacji ul. Kujawskiej i budowy przedłużenia Trasy Uniwersyteckiej największym miejskim przedsięwzięciem realizowanym w najbliższych latach. Bydgoszcz w drodze konkursu pozyskała na ten cel dofinansowanie ze środków unijnych (program operacyjny „Infrastruktura i środowisko”). Inwestycja szacowana na około 150 mln zł będzie wsparta kwotą 113 mln zł.
Finisz zadania planowany jest na 2019 rok. Budowa będzie etapowana tak, by zminimalizować utrudnienia na ważnym połączeniu węzła Zachodniego z Osową Górą. Projekt przewiduje budowę dwóch jezdni jednokierunkowych po dwa pasy ruchu w obu kierunkach na całym odcinku. Dodatkowo na odcinku od ulicy Skośnej do ulicy Flisackiej w kierunku centrum miasta projektowany jest trzeci pas ruchu przeznaczony jedynie dla autobusów komunikacji publicznej. Konieczna jest również przebudowa wszystkich skrzyżowań z ulicami poprzecznymi.
Inwestycja w liczbach:
- Szacowany koszt – 150 mln zł
- Pozyskane dofinansowanie UE – 113 mln zł
- Termin wykonania robót – 28 miesięcy
- Długość odcinka – 4,6 km
- Liczba jezdni po przebudowie – 2 (każda z 2 pasami ruchu + dodatkowo buspas w kierunku Centrum)