Głównym celem inwestycji jest poprawa jakości życia mieszkańców i podniesienie konkurencyjności miasta, poprzez rozbudowę infrastruktury transportu publicznego w zakresie funkcjonalności, komfortu podróżowania, dostępności, dostosowania do potrzeb osób w każdym wieku itp. oraz umożliwienie pełnej obsługi tramwajów niskopodłogowych oraz wymiany na nową, wyeksploatowanej infrastruktury technicznej.
Inwestycja obejmuje rozbiórkę budynków dyspozytorni z portiernią nr 1 oraz działu eksploatacji tramwajów nr 2, sieci trakcyjnej i torowisk, na miejscu których wybudowane zostaną nowoczesne budynki służb eksploatacyjnych, portierni oraz zasilania zajezdni tramwajowej, reprofilacji obręczy tramwajowych (wpłynie to m.in. na obniżenie hałasu i drgań na trasach tramwajowych) , myjni tramwajów z proekologicznym wyposażeniem technologicznym oraz szeroko rozumiana infrastruktura techniczna związana z funkcjonowaniem zajezdni w tym m.in. nowy układ torowo-sieciowy oraz drogowy, parkingi, sieci i urządzenia systemu sterowania zwrotnicami, monitoring, kanalizacja i instalacje teletechniczne, instalacje elektryczne, trakcyjne, oświetlenia terenu, instalacje wodno-kanalizacyjne, w tym hydrantowe, instalacje i sieci c.o.
Zaawansowanie rzeczowe robót wynosi 30 procent. Kończą się m.in. prace przy harfie (zespole rozjazdów we wschodniej części zajezdni).
Ukończony został budynek portierni, rozpoczęły się prace przy budynku po reprofilacji obręczy. Prace idą zgodnie z harmonogramem. Wykonawcą jest firma Mirbud. Zakończenie prac planowane jest na początku 2026 roku.
Inwestycja jest ważnym elementem wsparcia Miejskich Zakładów Komunikacyjnych pod kątem obsługi nowoczesnego taboru, który właśnie wymieniamy. Dostawy są na półmetku. Na modernizację zajezdni Miasto wyda w przyszłym roku 72 mln zł, a na nowy tabor zabezpieczyliśmy 264 mln zł. Transport publiczny zdominował przyszłoroczne wydatki majątkowe Miasta na 2025 rok. Poza tym realizować będziemy także inne zadania wspierające rozwój transportu publicznego: