Inwestycja realizowana jest w trybie zaprojektuj i wybuduj. ZDMiKP już w marcu wybrał wykonawcę prac, który opracował niezbędną dokumentację. Teraz rozpoczną się roboty budowlane. Przeprawa nad Kanałem Bydgoskim ma być bezpieczniejsza i gwarantować przejazd także większym pojazdom. W zakres prac wchodzą m.in. wykonanie nowej płyty pomostu, odwodnienia, remont chodników, dojazdów, zastosowanie nowych barieroporęczy, zabezpieczenie przed korozją oraz odmalowanie mostu. Zakończenie prac i odbiory planowane są do końca roku.
Objazdem przez węzeł Zachodni
W trakcie robót konstrukcja będzie niedostępna dla samochodów. Ruch z ul. Mińskiej w kierunku ul. Bronikowskiego będzie poprowadzony objazdem ulicami Flisacką i Grunwaldzką. W przeciwnym kierunku trzeba będzie zawrócić na rondzie gen. S. Maczka. Plansze obrazujące trasę objazdu zostaną umieszczone w rejonie skrzyżowań ulic Mińskiej z Flisacką, Bronikowskiego z Mińską i przy węźle Zachodnim. Na przejazd ulicą Bronikowskiego, szczególnie w kierunku węzła Zachodniego warto zarezerwować więcej czasu. Obiekt na Mińskiej każdym etapie prac ma być dostępny dla pieszych i rowerzystów.
Przed jezdnią były tory
Kratownicowa konstrukcja mostu pochodzi z początku XX wieku. Wówczas wykorzystywana była na linii kolejowej w kierunku Piły. W 1973 roku most kolejowy zastąpiono nowym obiektem ze względu na brak możliwości zawieszenia trakcji elektrycznej. W latach 1982-83 zdecydowano się na jego ponowne wykorzystanie dla ruchu drogowego i osadzono na przedłużeniu ul. Mińskiej. W ubiegłym roku konstrukcja została uszkodzona prawdopodobnie przez przeciążony pojazd. Po doraźnej naprawie ruch na moście został ograniczony do pojazdów osobowych. Jednocześnie na zlecenie ZDMiKP powstała koncepcja kompleksowej przebudowy przeprawy.
Most w liczbach:
- Koszt inwestycji – 5,1 mln zł
- Długość konstrukcji – ok. 55 m
- Szerokość mostu – ok. 13 m