logo miasta - trzy kolorowe spichrze
Translate:

Jedna inwestycja, wiele korzyści




Zakończyła się budowa buspasa wzdłuż ul. M.Kolbego. Inwestycję na Osowej Górze powiązaliśmy z budową dróg rowerowych, chodników, parkingów oraz z budową zbiornika retencyjnego. Rozwiązaliśmy szereg problemów zgłaszanych wcześniej przez mieszkańców.


Wykonawca rozbudowujący ulicę Kolbego zgłosił gotowość do odbioru. Inwestycja kosztowała 11 mln zł i będzie objęta długą 8-letnia gwarancją. Zrealizowaliśmy ją korzystając z unijnych funduszy.  

Z korzyścią dla pasażerów

Głównym elementem rozbudowy było stworzenie buspasa. Na poszerzonej jezdni jeden pas ruchu jest zarezerwowany wyłącznie dla autobusów. Dzięki niemu linie nr 61 i 71 kursując w kierunku Centrum, bez względu na natężenia ruchu, szybko i bez korków dojeżdżają do skrzyżowania z ulicą Grunwaldzką. Na tej ulicy już wcześniej wybudowany został buspas. Wzdłuż rozbudowanej ulicy powstały też estetyczne przystanki wyposażone we wiaty.

Równa jezdnia dla kierowców

Na nowej jezdni ułożonych zostało kilka warstw asfaltu i podbudowy. Wzmocniona konstrukcja jest bardziej odporna na powstawanie uszkodzeń. Rozwiązaliśmy też problem zalewania ulicy. MWIK na wysokości ul. Kormoranów zbudował podziemny zbiornik na deszczówkę. Ulica i przyległe skrzyżowania z drogami lokalnymi zostały czytelnie oznakowane. Mieszkańcy zyskali nowe wjazdy na teren posesji. Po stronie wschodniej powstała jezdnia serwisowa z miejscami postojowymi. Powstało też nowoczesne i energooszczędne oświetlenie uliczne, dające poczucie większego bezpieczeństwa. Lepiej doświetlone są przejścia dla pieszych.

Chodniki bez barier, ścieżka w asfalcie

Wraz z inwestycją wzdłuż ulicy Kolbego powstała asfaltowa droga rowerowa. Łączy się ona z nową trasą rowerową zbudowaną również wzdłuż ul. Grunwaldzkiej. Zachodnią część ulicy Kolbego wyposażono w chodnik z betonowych płyt. Osobom z niepełnosprawnościami orientację na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych ułatwiają elementy ryflowane (z wypustkami i wgłębieniami).


 
Bydgoszcz stawia na buspasy

Już wcześniej w oparciu o fundusze unijne powstało w Bydgoszczy kilka innych buspasów, które skracają podróże komunikacją publiczną:

  • wzdłuż Wałów Jagiellońskich
  • wzdłuż ul. Gdańskiej
  • wzdłuż ul. Grunwaldzkiej
  • wzdłuż ul. Kujawskiej

Łącznie w Bydgoszczy funkcjonuje już 15 ulic z buspasami. Są ważnym elementem wzmacniającym transport publiczny.

Ważne liczby:

  • Koszt zadania – 11 mln zł
  • Gwarancja -8 lat
  • Długość nowego buspasa – 800m
  • Szerokość pasów ruchu – 3,5m