logo miasta - trzy kolorowe spichrze
Translate:

Myślęcinek oraz muzeum na retrościanie




Na szczytowej ścianie odnowionej kamienicy przy ul. Dworcowej 89 wykonana została kolejna oryginalna reklama. Promuje ona między innymi bydgoskie atrakcje Muzeum Okręgowe oraz Lesny Park Kultury i Wypoczynku.

Retrościana na ul. Dworcowej

Retrościana przy ul. Dworcowej jest dosłownie jedną z wizytówek miasta. Dla wielu osób przyjeżdżający do Bydgoszczy  koleją to jeden z pierwszych widoków po opuszczeniu nowoczesnego budynku dworca. Stąd pojawiły się tam reklamy zachęcające m. in do skorzystania z atrakcyjnej oferty Myślęcinka oraz odwiedzenia  zbiorów Muzeum Okręgowego. Autorem projektu jest Tomasz Bartz.

Pierwszą reklama tego typu pojawiła się na rogu ul. Garbary i Królowej Jadwigi. Spotyka się ona z bardzo pozytywnym odbiorem wśród mieszkańców. Jak podkreślają twórcy reklamowego muralu inspiracją do ich powstania była chęć stworzenia niekonwencjonalnej formy reklamy z pogranicza sztuki. W ten sposób powstała reklama malowana w formie przypominającej ogłoszeniową stronę z gazet, które wydawane były do roku 1939. Inspiracją są m.in. Kurier Bydgoski i Dziennik Bydgoski. - Wzorujemy się na tym, co już było. Przekształcamy to na współczesne realia rynku, lecz na tyle tylko aby pozostawić oryginalny charakter reklam. Nasza inicjatywa skierowana jest do klientów regionalnych, którzy dbają o dobry wizerunek zarówno swojej firmy jak i naszego miasta – podkreślają twórcy oryginalnych reklam. Twórcy murali zapraszają zainteresowane podmioty do współpracy przy kolejnych projektach.



Projekt był uzgadniany i inspirowany także działaniami miejskiego plastyk. – Cieszy mnie to, że udaje  się połączyć estetykę i oryginalność  z przekazem reklamowym. Tego typu murale zdobią miasto. Reklama może być elegancka, stylowa, pasująca do przestrzeni miasta. Nie kończy się na telebimie czy banerze. W przeciwieństwie do banerów reklamowe murale cechuje też większa trwałość. Po ekspozycji na słońcu, deszczu i wietrze nie ulegają tak szybko zanieczyszczeniu. Na niektórych budynkach widać zresztą do dziś szyldy, które wymalowane zostały kilkadziesiąt lat temu. Jeśli jednak ktoś decyduje się na współczesną reklamę, zachęcamy do stosowania liter przestrzennych ze styroduru - materiału podobnego do styropianu,  lecz o bardziej jednorodnej strukturze. Są one lekkie, estetyczne, łatwe do podświetlenia i nie zasłaniają elewacji – podkreśla miejski plastyk, Marek Iwiński.

Z zasadami i wytycznymi umieszczania reklam w przestrzeni miasta można zapoznać się TUTAJ.

Warto wiedzieć:
Kamienica przy ul. Dworcowej 89 przeszła remont w ubiegłym roku. Przeprowadzono go w oparciu o nakaz wydanyprzez nadzór budowlany. W przypadku ul. Dworcowej wydanych zostało aż 10 decyzji nakazowych.